söndag, december 11

uppvärmd rökt/gravad lax.

tipsar om denna laxlasagne med kallrökt lax jag lagade igår, var första gången jag åt uppvärmd kallrökt lax men det blev över förväntan gott. (såg även att coop hade ett recept på janssons frestelse med gravad lax, som ju blir lite samma, att liksom värma upp redan tillagat kött.) hade aldrig gjort med färska lasagneplattor heller tidigare. la till fryst bladspenat (för att öka grönsaksmängden i själva rätten som jag ofta gör ist för att ha grönsaker separat) som fick bryna lite med purjon och vitlök. nästa gång kommer jag dock minska mjölkmängden i såsen, kanske till hälften, för jag tyckte den liksom vattnade sig som gratänger ibland kan göra, påverkar dock inte smaken.

imorgon bär det ännu en gång av till helsingfors med flyg från bromma. en jobbdagstripp precis som jag och vännen&kollegan maria (som nu är mammaledig) gjorde i slutet av maj men nu åker jag istället med mina två chefer. lite läskigt är det allt, både flygresan och att hålla en presentation men det är sånt man måste göra ibland, och förhoppningsvis växer jag av det.


chekade in på finnairs hemsida och såg att man kunde förbeställa grejer från tax-free, hittade en milkachoklad och en förpackning med tre små olika clean-dofter (för endast 265 kr) jag ville ha men så gick det inte på bromma-helsingforslinjen. dålig service och stor besvikelse! inspirerade ändå till att jag hittade en annan webbshop där jag beställde ett liknande kit, fast med mindre volymer (3*6 ml, får se hur länge en sån flaska räcker, fast fördelen är ju att man får testa flera och sen kan köpa mer om det var nån man gillade särskilt) för typ samma pris= nöjd ändå :-)

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag finns med i tanken i morgon på resan och håller tummarna för att allt går bra! Hälsa både cheferna och de i Finland!

Lina sa...

tack för omtanken!