tisdag, december 13

vanligt bord.

trodde inte jag skulle få se nåt luciatåg idag men det fick jag! unga vuxna sångare som sjöng ganska fint, bra kontrast till det barnluciatåg som kom till förra jobbet; kvaliten på sången var avsevärt högre men den kunde varit ännu högre :-) och framför allt hade de gärna fått sjunga många fler sånger. just idag längtade jag så efter sån sång som tar andan ur en.

finlandsbesöket igår gick bra, men jag kommer nog aldrig tycka det är ett nöje att resa i tjänsten :-) själva resan i sig tar för mig så mkt energi (och oro/olust) som man ju annars kan lägga på själva jobbaktiviteten, vad den nu är. stockholms norra delar glittrade jättevackert under inflygningen till bromma, är en speciell känsla att se allt ovanifrån och när man inte hör några ljud av trafiken heller så blir allt ännu mer magiskt att beskåda. slog mig för övrigt att det är första gången jag flyger tur&retur nånstans fyra ggr på ett år (alicante, helsingfors, palermo, helsingfors). ett rekord så gott som ngt :-)


vi pratade om ev julbord igår när vi satt på helsingfors flygplats och väntade och en av cheferna sa att han tyckte det blir så stressigt innan jul och att vi kunde ta det i januari istället. jag skrattade lite och sa att det nog inte fanns några julbord då och den andra chefen sa att nej, då blir det nog
vanligt bord :-)

Inga kommentarer: