fredag, december 23

happy angel.

en av de ganska få julprydnader jag har. denna är ny för i år. fick av mamma. två likadana som sitter i varsin glaskula med en öppning. notera det söta diademet med en stjärna i :-)

har halvdag idag och tar kompledigt resten av dagen, ska strax bege mig till mams&paps och baka lite kakor hos dem. ska bli skoj; tänker mig främst ökensand och ett nytt recept på några som kallas kanelcookies med farinsocker, nötter, choklad, ingefära och kanel, tänkte dock ta resterna av det ljusa muscavadosockret iaf i halva degen. sen kanske det blir nån mer sort också, möjligen havre-, kola- eller korintkakor.

som de senaste åren känns det inte så speciellt med jul. vi ska till Js föräldrar i pershagen imorgon och till mina i kista på annandagen. har också tänkt ta en sväng på mellandagsrean i gallerian där då. upptäckte butiken new yorker som finns där förra gången jag var där och tyckte de hade en del snyggt.


syn som fick mig att le igår på bussen: en hund som drog en annan hund i en vagn. båda var i labradorstorlek. och bredvid sprang husse/matte. hade varit ännu roligare om de varit ute på tur ensamma :-)

Inga kommentarer: