söndag, februari 5

byn, bio och bit i kinder och käke.

igår var vi ute och åt på byn, en fransk restaurang med crepes och galetter som är en mindre söt pannkaka gjord på bovetemjöl och fylld med mat jmf med crepes som ju eg mer är som en efterätt. maten ok men inte mer, servicen kändes sådär, måste jag säga; frågade om jag kunde få rödbetor från en annan rätt ist för tomater i den galette med lax och getoststuvade svartrötter jag ville ha. nej, det går inte. vågade inte fråga vidare, men vad är det för restaurang om det inte går? sen fick jag ändå inga tomater men dock en plastbit i maten. sa till om detta, och på notan hade hon sett tagit bort min huvudrätt men sa märkligt nog inget om det.

sen gick vi till skandiabiografen och såg
en gång i phuket med roliga peter magnusson och david hellenius. gillar det mesta de gör och även denna var över förväntan, då romantiska komedier inte är min favoritkategori.

minus 17 grader här när jag gick upp kl sju imorse, trodde vi skulle skonas från såna temperaturer i år. blir nog ändå en prommis med bit i kinderna. sen ska jag prova att laga både helstekt fläskkotlett och fläskkarré i lergryta och bl a gräddstuvad vitkål till. har inte ätit fläskkotlett på säkert 15 år, för att jag tycker det blir torrt, men tänkte att jag kunde prova nu att helsteka i lergryta och se om det blir saftigare, men köpte ändå fläskkarré oxå som jag vet är ett säkert kort :-)

nu har vi bokat både lissabon i påsk och (lång)weekend med Js familj i budapest i början av juni! bara sommarsemestern kvar :-) ett sånt gytter av val och boenden med för lite/dålig information. i-landsproblem? absolut. men ändå.

Inga kommentarer: