onsdag, februari 8

vit svans på människa och otillräckligt med tid.

fick mig ett gott skratt igår när en människa på jobbet, en försöksperson, hade varit på toa och kom ut därifrån med en remsa toalettpapper hängandes ut från byxorna där bak. kollegan som skulle ta hand om henne kom liksom av sig. tror jag det. härligt med såna där bubblande skratt man inte kan hindra :-)

annat i-landsproblem just nu utöver reseresearch (och beslut kring det): lite för många tv-program än optimalt att följa (tidsmässigt): familjen annorlunda, top model, veckans brott, sveriges mästerkock, unga mödrar danmark (20 minuter varje dag) och igår började vi kolla på
30 grader i februari (såg klart idag alldeles nyss) som också verkar lovande, men då känns det lite nej, inte ett till program att följa. just nu tycker jag alltså inte att uttrycket du har alltid tid till det du vill stämmer. samtidigt handlar det lite om att öva på att inte stressa upp sig, för mig iaf, att göra saker fast det kan kännas som för mkt, för oftast är det inte i slutändan. t ex igår köpte jag oplanerat en kjol efter jobbet, gick förbi åhléns fridhemsplan (på väg till andra planerade ärenden) och såg den, en grå med fint fall, genom fönstret. blev dock att jag tog den i den andra färgen ist: svart. (trots att den för övrigt var rätt dyr enligt mig: 350 kr.) lägger mig också senare fast jag är rätt trött, för att också få mer tid till. igår t ex gick J och la sig kl nio (han skulle visserligen läsa). jag kollade på top model och när jag la mig halv elva sov han men jag läste lokaltidningen (också ett måste, fast ett jag vill, varje vecka) och släckte inte förrän elva.

imorgon ska jag gå på detta.
var maria som frågade om jag ville och jag tyckte det lät intressant även om jag inte har konkreta planer på bok. alltid kul att höra författare berätta och särskilt då man gillar de aktuella personerna; har lite koll på dem och har läst lite av dem.

Inga kommentarer: