onsdag, februari 15

pack your belongings and go home&towards becoming sweden's/america's next top model.

tyckte det var bra att sofie åkte ut från top model (rubriken citat därifrån, de orden har jag hört så många gånger, ungefär i stil med de sista raderna i den klassiska bönen man ber i kyrkan... ja vad heter den nu? ty riket är ditt. och makten. och härligheten. i evighet. amen.) igår, gillade inte hennes attityd. ikväll kollar vi på sveriges mästerkock (självklart), unga mödrar danmark och premiären av på middag hos hannah&amanda. har kommit på en bra grej och det är att man kan kolla på ett program på web-tv (på datorn) när det är reklam på det program man ser på tv:n. J gillar det inte, han tycker det känns stressigt (för semi-simultant, tror jag), men jag tycker det är smart :-)

en grej jag stör mig väldigt på när det händer: när städare inte fyller på toapapper och tvål. uselt är vad det är. tycker det är en väldigt basal del av deras jobb (och där ingår också att byta/ta av sig handskar de haft när de städat en toalett när de sen tar i dörrhandtag! som jag ibland misstänkte inte skedde på förra jobbet) att kolla sånt. om det finns risk att det tar slut innan deras nästa besök tycker jag de ska fylla på/byta papper och tvål.

fyllde på mitt sl-kort i helgen och funderar om det möjligen kan räcka med den påfyllningen för denna vinter. förra året cyklade jag från april men nu skulle det isf bli från 13e mars. ser ju inte så ljust ut just nu men kan gå...

tillägg: 21:17:
kvällens musik:
deportees – a heart like yours in a time like this
och från kvällens sveriges mästerkock: gary jules – mad world , den videon är också sevärd:


Inga kommentarer: