torsdag, februari 2

låt mig finnas lite mer.

(ur lalehs nya låt). tycker den är så stark. fick tårar i ögonen första gången jag lyssnade på den i helgen.

skönt att det blivit så mkt ljusare nu, senaste veckan märks en jätteskillnad. när jag går från st eriksplan till jobbet är det ljust nu, och om två veckor kanske redan när jag går utanför dörren i gröndal en knapp halvtimme tidigare :-) kollade i almanackan förut o
ch det ändras ca en timme på morgonen och en timme på kvällen per månad nu. januari är den månad när solen går upp senast, i sthlm runt kl 9 och i luleå kl 10. dessutom går den ner redan tre timmar senare där, men kl 14 i sthlm.

tillåt mig småle
- kommentar jag hittade på nätet när jag kollade på recension av ett zoo: djuren har ingenstans att gömma sig när de inte vill ses. en annan märklig sak var att två (kanske fler?) flygbolag hade en lägsta gräns på 2 kg för incheckat bagage. tycker man borde få checka in hur lätt väska man vill.

lärde mig idag äntligen vad
horseradish betyder på svenska: pepparrot. hade jag ingen aning om. har ju sett horseradish peroxidase (enzymet används mkt inom forskning) skrivet så många många gånger, och alltid tänkt på häst :-)

Inga kommentarer: