söndag, februari 19

helgrapport.

J hyrde bil i helgen (skulle bl a hälsa på sin kompis utanför södertälje igår) och föreslog att vi skulle hälsa på farmor i fredags kväll, så via handling på willys i rissne åkte vi till barkarby. har inte åkt den vägen på länge och de bygger ju om så mkt där just nu, man känner knappt igen sig från gång till annan, likadant när vi åker till mamma&pappa i kista. gott att se farmor lysa upp och uppskatta vårt besök så iaf, värt det bara för det ibland.

igår gick jag delvis in till stan, hade några ställen att besöka (ville bl a kolla in affärerna g-star och hollister jag tänkt ett tag nu men det var inget för mig) innan det var dags för hamiltonbio (i nationens intresse) med mamma, pappa och niklas. jag gillar de flesta hamiltonfilmatiseringarna skarpt och så även denna, fast kanske lite mindre pga att det bara var full action från start och inget annat vilket jag ändå tycker det är i de andra (svårt att säga exakt vad men mer "långsamma" scener och av dramakaraktär). persbrandt gjorde sin variant bra, inte så gunvald-lik som jag befarade, inte för att det är nåt fel på den karaktären men det är alltid kul att se skådespelare variera sitt uttryck. sen middag på villagio
på skeppargatan där J mötte upp oss. läste om den restaurangen på en blogg för ett tag sen och förra veckan hade mamma&pappa läst nån recension om den i dn och frågade om vi skulle gå. jag åt lammracks med friterad polenta med gorgonzola och tallegio men kände ingen ostsmak alls. om jag skulle göra såna själv skulle jag ha i mkt mer ost, polentan i sig tycker jag är rätt intentsägande. helhetsbetyget blev endast godkänt på maten, faktiskt. hade förväntat mig mer.

och idag har jag träffat maria och hennes två döttrar, lekt lite med treåringen och snuffat på 7-månaders-minstingen :-) först var vi på 4h-gården i aspudden och sen gick vi till fruktparken i liljeholmen via trekanten. matpaus på mcdonalds och så besök på leksaksaffären som avslutning. har nu uppdaterat mig på bloggosfären och skulle vilja sova, helst på J till nån webb-tv men han smsade att han åkte och fikade hos sina föräldrar när jag var ute så får nog lägga mig i sängen istället med en svensk damtidning. fick en leverans såna plus även årets första nummer av vi läser igår från farmor via mamma så nu blir det sån lektyr ett tag.

Inga kommentarer: