måndag, februari 13

tips på enkel god helstekt entrecote.



gjorde den helstekta entrecoten idag. jättenkelt och den blev supermör och god även om den ser för röd ut på bilden (och jag gillar inte rött kött, men kanske har jag förändrats där?). satte ugnen på 125 grader och klappade in den med färsk timjan, riven vitlök, chili flakes och salt&peppar. sen fick den vara inne till innertempen blev 65 grader (tog ca 1 h och 20 min) och det ska eg vara well done men det blev den ju verkligen inte, vet inte riktigt varför, men hursomhelst var det tur för detta var det möraste jag ätit på länge. ångkokt färsk brysselkål (förutom sås) till. ser ut som lchf men skenet bedrar: innan åt vi bröd som J bakade igår och efteråt till familjen annorlunda lite andra kolisar: blodapelsin och några kakor också för min del :-)

Inga kommentarer: