tisdag, mars 27

andra barnvagnen, sånt man ska veta och kattens plats i samhället.

foto: kate gabor/kungahuset.

daniel och victorias andra barnvagn blev en bugaboo (sett på framsidan av svensk damtidning)! hade tippat en emmaljunga men en sån kanske dyker upp senare...tycker de första officiella bilderna hovet nu släppt på kronprinsessfamiljen är jättefina.

de har gjort tv-underhållning av viktminskning
! sagt av en kollega som inte tittar/tittat på tv så mkt :-) inte för att jag tycker att hon borde haft koll, kan själv också vara totalt ovetande om vissa saker andra tycker man bör veta, men det var ändå kul. och jag gillar ju så ett sånt klimat där man kan säga sånt utan risk.

måste bara skriva av mig om en kattgrej oxå (fast jag kanske gjort det förut) för jag tycker de är alldeles för accepterade och bortklemade i samhället, att de får gå så lösa som de gör. när jag hade hämtat en grej i källarförrådet och öppnade dörren ut till trapphuset i helgen blev jag halvt ihjälskrämd av att en katt mötte mig. jag tycker det är fullständigt oacceptabelt att släppa ut sin katt i trapphuset, eller okej, den hade kanske smitit in utifrån, vad vet jag. hursomhelst, tycker de borde skötas precis som hundar - i koppel. finner det skrämmande att de får gå fritt ute och kissa och bajsa varsomhelst, gå på andras bilar och lägga sig i andras cykelbarnsitsar etc. tror tyvärr inte jag har så många andra med mig i denna åsikt.

Inga kommentarer: