torsdag, mars 1

to excel.

(har inte vetat tidigare vad excel (=överträffa, vara främst, bäst) betyder förrän jag nyligen läste det ordet i romanen prep (som för övrigt är rätt bra, mkt igenkännande) av curtis sittenfeld).

läste en intressant artikel om biblioteken, eller ett i nacka speciellt, i senaste vi läser. budgeten baserades på utlån och besökare och de som hade ett försenat medium slapp avgift om de samtidigt lånade 5 nya böcker! kortlån ansågs bra eftersom böcker på nattygsbordet ej genererar några pengar! lite hemskt, kan jag tycka. blir liksom lite fel siffror över hur bra biblioteken är/hur väl de används.

biblioteket i gröndal ska snart stänga i flera månader pga renovering, trodde inte lånetiden skulle vara hela den perioden (till september) men frågade ändå och så var det på de böcker som hörde till biblioteket, så då kunde jag låna
ur vulkanens mun som jag hittade fast jag bara läst halva prep än så länge, går ju så mkt långsammare att läsa på engelska för mig, men ändå enklare än jag trodde att den skulle vara. imorse när jag väntade på tväris och läste på en av de nya lapparna som kommit upp på fönstret stod det att ett apotek ska öppnas i den delen där bokinkastet idag är. således blir det säkert rätt litet men ändå bra med ett apotek här, förutsatt att de kommer ha receptutlämning och inte bara blir ett apoteket shop då.

första bilden på en av victorias och daniels barnvagnar var alltså en blå brio.
tycker modellen ser ut som en happy men tyget ser liksom quiltat ut vilket nog är specialanpassat för dem.

2 kommentarer:

Maria sa...

Och vad betydde det?:)
Tyckte jag lästenågon stans att det var just en Happy. Känns inte Emmaljunga mer svenskt helylle? Icke svängbara hjul, stackars:)

Lina sa...

:-) glömde visst skriva det. åtgärdat.

vet inte om jag tycker det är nån sån skillnad på brio och emmaljunga. tror de kommer visa sig med en emmaljunga också, iofs. och ja, tänkte också på att hjulen bara går rakt fram :-)