tisdag, mars 13

vår=cykelstart.

blev cykling from idag som planerat till jobbet, var riktigt skönt. kanske lite risk för halka vissa morgnar, även om det är torrt, jag vet inte, men jag får ta det så försiktigt det nu går. cykelstället på jobbet är redan smockfullt så det är många som gör som jag iaf. och igår tog jag med mig en kaffe ut efter lunchen och satt blundande en stund på en bänk i första-solen-som-värmer-så-gott-så-man-inte-behöver-jacka, vilket ju betyder vår (även om bakslag ingår)!

dagens bästa: maria med yngsta dottern på åtta månader kom för att luncha med mig. vi åt på smittskyddsinstitutets restaurang, lite finare än de andra på ki:s område; åt kalvfärsbiffar (som dock hade kunnat vara saftigare) fyllda
med västerbottenost, rostade rotfrukter och senapssås. trevligt och odömande prat som vanligt och lite bebisgos. undrar om det är det att huden åldras som gör att den aldrig kan bli sådär alldeles speciellt bebismjuk igen.

och så en dagens från lite annorlunda vinkel, måste ju variera sig :-)




Inga kommentarer: