tisdag, mars 6

körbar varannan dag.

kollegan som kommer från columbia har precis bokat en resa till bogota (7-8miljonersstad) i sommar och vi kom att prata lite om det. han berättade att man endast får köra bil varannan dag: bilar vars registreringsskylt börjar på en jämn siffra får åka jämna dagar och tvärtom (så de som har råd har väl två bilar/person). tror jag har hört om det systemet förut men nån annanstans. staden ligger i anderna på 2600 meters höjd och medeltempen ligger på 14 grader året om. enligt wiki är den högst uppmätta temperaturen 25 grader (uppmätt i januari 1992 och mars (för övrigt varmaste månaden) 1995)! intressanta fakta, tycker jag :-)

bad J hjälpa mig att pumpa cykeln (kan inte både pumpa och samtidigt hålla fast mot ventilen tillräckligt hårt men den pump jag har) i helgen så nu är den färdig för användning. enligt väderprognosen ser det ut att gå bra på tisdag så jag planerar för det.

dagens nya produkt-köp: ramlösa äpple. tydlig smak av granny smith. betyg: 4.

hade sett fram emot att kolla på dagens avsnitt av unga mödrar danmark nu men det är av nån anledning inte upplagt på webben. så nu väntar på jag top model ist :-)

Inga kommentarer: