lördag, mars 24

helgens destinationer: tullinge, danderyd och kista.

promenaden i danderyd som jag hade tänkt ta med niklas förra helgen blev ist av idag då vi mötte upp erika&klas vid danderyds sjukhus och gick längs vattnet först på kevinge strand och sen hela vägen bort till ett område som hette sätra äng. en jättefin runda, såg över till ulriksdals slott och en rolig älgstaty som stod mitt på ett grund i edsviken. fikade på ett sånt där lite lustigt café vars mat var ekologisk och raw food, tillhör oftast inte min favoritföda och inte heller denna gång: torr dinkel-och kokosmuffins och en sk brownie med hackade dadlar el fikon ist för socker. gick sen en rätt mkt genare väg tillbaka bland husen till sjukhuset och bilarna, mina ben kändes starka och jag ville eg pinna på snabbare än övriga, sånt känns alltid bra :-) ska ta en liten runda nu i det sista ljuset också innan horisontalläge i soffan intas.

våffeldagen imorgon och då ska vi allihopa till kista och äta just det, vilket jag ser fram emot (även om det i år sammanfaller med dagen då man förlorar en timme)! marcus&petra skulle först inte komma men ändrade sig, så nu ses vi iaf en gång till (högst troligen sista) innan bebisankomst.

igår tog jag pendeln till tullinge efter jobbet för middag hos maria och döttrarna (och hennes man som också delvis var med). härligt umgänge, både mentalt och rent fysiskt med tjejerna, hennes små får mig att må bra på ett alldeles spec sätt. fick fläsklägg för första gången och det var gott, saftigt och åt skinkhållet smakmässigt.
var supertrött när jag började fundera på hemfärd så extra välkommet att J erbjöd sig att komma och hämta mig vid elvatiden. och idag vaknade jag sex men lyckades somna om till sju iaf.

(övning/note to self: inte vara så självkritisk som jag är i vissa sammanhang/situationer.)

Inga kommentarer: