torsdag, mars 22

ungefär i stil med att stryka under en parentes.

(en tänkvärd lite rolig mening när det gäller hur man kommunicerar.)

blev inga kläder från lindex igår (gillade de helt enkelt inte så mkt i verkligheten) men däremot fyra plagg från h&m: ett par mörkblå korta shorts, ett par korallfärgade linnebyxor (äntligen ett par linnebyxor som inte är breda nedtill) och två toppar, bl a denna
(ser dock inte så urringad ut på mig) och en blårandig med en platt rosett på sidan av halsmudden.

idag har jag varit på kurs (om hplc) på hotell hilton slussen hela dagen. som vanligt en utmaning (mot tröttheten) att sitta en hel dag och bara lyssna trots bra föreläsare, ovanligt sköna stolar, god saftig lax till lunch och vacker utsikt över bl a riddarholmskyrkan.


provade att göra jordärtskockssoppa för första gången ikväll. många recept på det innehåller ju potatis men jag ville inte spä ut smaken med det, hittade ett med en fänkål i och tyckte det var mkt intressantare; blev en väldigt god soppa. gjorde en liten topping/avbrytare på stekta kantareller och bacon som också passade bra till.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag fattar inte hur man orkade plugga en gång i världen med alla föreläsningar. Jag slumrade iofs till några gånger då...

Lina sa...

nej, J sa precis också det och jag svarade att jag av den anledningen inte heller skulle kunna plugga igen. minns att det var lite så på slutet av kth-året dock. men inte alls som nu.