söndag, mars 11

wear sunscreen.

(ur det där berörande, humoristiska och träffsäkra talet/låten? när en rektor håller ett tal med livsrekommendationer till elever som graduate, inte nödvändigt än men solglasögon ska jag faktiskt ta idag.)

efter jobbet i fredags bar det av till nykvarn (jag tog pendeln till södertälje hamn där J hämtade upp mig) för middag (som vi lagade tillsammans) hos Js kompis som nyligen flyttat dit, han bodde utanför södertälje förut men har nu alltså flyttat ännu lite längre
ut. somnade i bilen på väg hem, lite efter halv elva. denna vecka har jag börjat vakna tidigare, av mig själv; mellan fem och sex, tar nog ut sin rätt. i säng tolv både igår och iförrgår men idag somnade jag om till åtta iaf, middagsvila är dock välkommet ändå :-)

fyndade två par vantar (ett par tunna att cykla i och ett par stickade tjockare, lila, jättemjuka), tre par strumpor och ett par tjockare mjuka (sov)strumpor (under vinterhalvåret fryser jag alltid om fötterna på kvällarna så jag somnar med sockor som jag sen tar av mig i sömnen) för 65 kr på liten shoppingtur vi gjorde igår till bromma blocks och city gross där bredvid. på kvällen trevlig middag hos marcus&petra, vi kollade på mello också, första gången i år för mig och J. det är bara 3 veckor kvar till bf nu så det var nog sista gången vi såg dem utan bebis :-) känns spännande och jag tror aldrig jag längtat som nu efter att få hålla i en liten spädis och se hur h*n ser ut. petra hade fyndat en vagga igår som de hade i sovrummet, halvt färdigbäddad i vitt och lite spets, ist för den spjälsäng de först köpt. två söta rosa och två blåa ralph lauren-plagg låg också där :-) och vagnen de beställt är en teutonia mistral i vitt konstskinn, glömde dock fråga om de ska ha en separat liggdel eller mjuklift men det visar sig ju :-)

Inga kommentarer: