tisdag, oktober 16

aluminiumfolie stoppar musintrång bättre än blöja.

skrattade åt följande från camilla läckbergs twitter: blöja för att täppa till hål där mus smitit in. genialt! tänkte också att det kanske inte var en så dum idé till jag läste kommentarerna under. man lär sig alltid nåt nytt :-)

reflekterade redan i förra avsnittet av solsidan över att alex och annas dotter var så söt men såg inte förrän i söndagens avsnitt, i rollistan, att det var felix herngrens dotter iris som spelade rollen. försökte googla bild men hittade ingen men ovan till höger en skärmdump (f. tv4 play) från söndagens avsnitt. iris verkar förresten vara ett namn på uppgång och jag gillar det. precis som jag gör med nicole som jag inte alls gillade förut. solsidan gillar jag fortfarande mkt :-)

köpte ett par lite tjockare gråa strumpbyxor förra veckan på hm som jag är mkt nöjd med. insåg idag att jag inte har nån grå cardigan/kofta, vilket skulle passat till dagens gråa strumbyxor, svarta kjol och rosa blus. har aldrig saknat eller känt att en grå skulle passat förrän nu. (gärna med svarta armlappar :-)) det roliga är att jag tom har för mig att J har tagit hem en grå från sin jobbshop för ett tag sen som jag gav bort :-)

Inga kommentarer: