söndag, oktober 7

hur att tappa en filt på marken kan vara sött.

igår var vi hos marcus&petra på tårta och champagne (firade att de fyllt år) :-) var så pass skönt i den strålande solen som var både igår och idag - brittsommar tror jag minsann - att vi faktiskt satt ute, visserligen på fårfällar och med jackor på men ändå. jag fick mata rafael, som nu är ganska precis sex månader, med banan och själv erfara hur glupsk han är (som föräldrarna varnat för) :-) och sen även söva honom i vagnen. han höll i en sån där gosedjursfilt som han bet på men efter ett par minuter tappade han filten på marken när han somnade.

petra berättade att deras hus ska vara med i en av de kommande maria wern (deckarserie av anna jansson)-filmerna; en dag hade det bara ringt på dörren och en person från produktionen hade frågat. petra hade dock inte velat vara med under själva inspelningen då de läskigt nog hade fejkat en brand precis utanför huset!

vi har sett klart hungerspelen idag, som vi påbörjade i fredags, den var bra men ingen sensationell story, som man lätt kan tro när man ser försäljningssiffrorna (av böckerna, visserligen, men ändå). solsidan-premiär ikväll och efter det hellenius hörna som jag tänkte se också när jag såg att lena olin skulle vara med. hon är ju bioaktuell i hynotisören och sen tycker jag hon och hennes man lasse hallström är intressanta, alla har vi våra kändisar det är extra kul att följa :-) tycker de verkar sympatiska och sen tycker jag alltid det är intressant att läsa om svenskar som flyttat utomlands.

Inga kommentarer: