fredag, oktober 19

oxkind.

åkte till kista igår efter jobbet, dels för att mamma skulle klippa mina toppar men även för att hinna prata lite mer. ska dit imorgon igen för att fira deras födelsedagar men då kommer marcus&petra och farmor och ann-marie också och då blir det på ett annat sätt. inte sämre, men annorlunda och jag vill ha båda typerna. även om jag kommer tidigare än de andra och vi lagar maten tillsammans brukar jag ju få den där känslan av att vi inte hinner allt, mest prat men även lite fix (topparna blev inte klippta igår men det tar vi imorgon). hade beställt löksoppa igår och det var så länge sen jag åt det, lite som en grej att jag bara äter det hos mamma&pappa. vår grej, liksom. 


ikväll åt vi oxkind som J tagit hem från sin lunch-restaurang på jobbet. smakade sådär; liksom varken bu eller bä, inte torrt men heller inte speciellt mört. nu blir det soffan/sängen resten av kvällen. känner mig jätteslö och trött. 

Inga kommentarer: