lördag, oktober 13

höstkrisp.

riktigt fint soligt krispigt väder idag också. vi tog en lite längre runda över årstabron (ca 1½ timme) på förmiddagen efter att J varit och hämtat klas&erica på arlanda, och sen en sväng in på bibblan (läste delar av denna intressanta artikel om livmodertransplantationer) som nu öppnat igen efter renoveringen som startade i mars. lokalen var sig väldigt lik, så man kan ju undra vad som tagit sån tid, men men nu är det öppet igen iaf. sen vilade vi middag och jag har läst mkt i drömhjärta idag för att jag var så nyfiken på hur det skulle gå, tjuvläste tom längre fram för att förvissa mig om att det skulle sluta bra :-) intressant att läsa om kuba men själva berättelsen är det som driver. jag lagade rätt sen middag för att vara oss på helgen (oftast äter vi mat en gång tidigare på dagen) och en bild från innan jag satte på värmen som också blev lite höstig i sina färger (broccoli, sötpotatis och rödlök) syns nedan. detta fick sen koka i grädde, soja och nån rökig honungsmarinad innan jag även la i fläskfilébitar (recept från klippets veckoblad). blev sådär - kommer inte göra igen. 


Inga kommentarer: