söndag, oktober 21

up-to-me-ism.

fick topparna klippta i kista och mys med rafaelgos igår men annars lite antiklimax när jag, mamma, pappa och niklas hade tänkt gå till gallerian när de andra åkt och kolla och kanske äta middag, men farmor stannade så länge och ringde färdtjänst som skulle komma först efter sex och mamma fick ont i magen. så jag gick medan farmor satt med skorna på i vardagsrummet och väntade på färdtjänsten. hörde precis att hon frågade pappa om inte han kunde åka och handla med henne i ica viksjö, som har större delikatessutbud, i veckan. hemtjänsten handlar ju åt henne och jag vet att karin, min faster, också ibland handlar med henne. säkert hon som tycker att nu kan minsann pappa hjälpa till (med just det, som karin gör, hon ser liksom inte annat som pappa gör/har gjort tidigare). som om man inte får skörda den frukt man sått. farmor hämtade deras yngsta son en gång/veckan när han var liten och gick på dagis och massa andra orättvisor där vår familj förfördelats. har ju tom försökt prata med farmor om detta men det har inte gått fram, antagligen för att det för henne är så naturligt. blir bara så besviken och ledsen över hennes brist på förståelse och noll insikt i hur mkt ma&pa har att göra, främst iom niklas och hur mamma (främst iaf) mår pga det.  


mms f djurgården där mamma, pappa och niklas tog en prommis idag. fint med löven trots dysterheten i vädret jmf med förra helgen. de undrade om jag/vi villle följa med men jag kände att jag behövde vara hemma idag för det är rätt mkt inplanerat de närmaste veckorna.

ikväll börjar svt sända arne dahl-filmatiseringarna igen. gillade den första de sände för rätt länge sen så dessa kommer jag nog försöka prioritera att se.  

Inga kommentarer: