torsdag, oktober 4

cykelflow.

har varit så skönt att cykla nu de senaste dagarna. så lagom varmt, fast termometern inte visar högre siffror än tidigare. och så mkt kraft i benen :-) på hemvägen har jag tom tyckt att sträckan varit för kort, att jag lätt skulle kunnat cyklat lite till. synd bara att cykelperioden snart är slut när jag kommit in i detta flow.

tänkte tipsa om ett enkelt men väldigt gott recept jag hittade i alltommat: fyllda pastarullar. man fyller färska lasagneplattor, i receptet var det stekt squash, skuren i tunna skivor längs med. jag tycker det är enklare att lägga skivorna på en plåt, på med lite olja och kryddor och köra i ugnen på 175 grader ett tag. sen lägger man skivorna på lasagneplattorna (här la jag även på kallskuren grillad kycklingfilé, man kan ta valfri skinka eller salami t ex) och riven ost innan man rullar ihop dem, delar de på två eller tre och ställer/lägger i en ugnsform. till sist häller man färdig tomatsoppa (keldas toscanska är att föredra och man behöver lite mer än man tror; 1 liter soppa till 500g pastaplattor) och riven ost över alla rullarna och gratinerar i 225 grader ca 20 min. smakade väldigt gott, inte i förhållande till att det var relativt liten arbetsinsats, utan ändå :-) kommer göra igen och då även med stekt svamp har jag tänkt. 

Inga kommentarer: