måndag, oktober 3

svartvitt på sitt sätt.

(bild f i fredags)
ny kofta (från Js personalshop, fast det var ingen etikett i den så jag vet inte om den kommer säljas på hm), grejerna mitt på som möts i en knapp får mig att tänka lite på gardiner, men jag gillar den. svartvitt linne under och så svartvita armband (och ett blänkande), som jag vill ska komma med, det är därför jag håller armen och handen sådär onaturligt :-)

såg barn till varje pris med pia johansson på svt play igår. mkt intressanta frågeställningar som togs upp, tyckte jag. om barn är en rättighet, på så sätt att staten ska bekosta det (t ex ivf) och normen som säger att man ska skaffa barn, att det är livets mening. en författare, tror hon hette lena andersson, ansåg att det fanns en stor massa som liksom varken inte längtade jättemkt efter barn och inte heller valde bort det, utan liksom tyckte att ja, jo, vi ska väl ha barn, mer av slentrian eller för att man är uppfostrad att det är så livet ska vara, utan att fundera eller ifrågasätta så mkt. har inte riktigt tänkt den tanken förut, men det känns inte helt orimligt att det kan vara så. har sett att tv3 också ska sända ett program med liknande innehåll: drömmen om ett barn. har själv tänkt och funderat mkt på såna här frågor, som verkligen inte är svarta eller vita, så dessa program känns väldigt intressanta.

2 kommentarer:

Maria sa...

Du verkar verkligen haft en intensiv helg!
Fin svartvit matchning.
Har också reflekterat över att det sänds två liknande serier på olika kanaler. Undra om det är en slump? Har inte sett svtprogrammet än. Tycker också det är intressanta frågeställningar. Som alltid har jag svårt att själv ha en genomarbetad egen åsikt...

Lina sa...

jo, tänkte också på slumpen, tror inte kanalerna informerar varandra om kommande produktioner och sändningar.

vet inte om jag heller har så genomarbetade åsikter, är väl kanske därför jag eg inte framför nån så tydligt här :-) och kanske att jag på detta ställe vågar mer, eftersom jag inte får nån kritik, vilket jag ibland ser som en risk irl ;-)