söndag, oktober 9

svanssoppan och eklunds.

oxsvanssoppan blev god, men köttet var inte så mört som jag förväntat mig. och utseendet (brun sörja) var inte precis fotovärdigt :-) blev iaf inspirerad att köpa campbells variant på burk igen och jämföra. har också ätit det första ingrid marie-äpplet för säsongen. åt det efter ett päron och kände då att det fanns en syra i äpplet jag inte tänkt på förut, men som ju gör helheten väldigt balanserad och bra. (låter som om jag talar om vin, men i brist på det så...:-))

vi har bara varit hemma idag också, lite prommis men mest vila inne. jag sov på J idag med, och när jag vaknade kollade han på svenska miljonärer och vi fick se bl a fredrik eklund i new york, och jag var tvungen att kolla om det var han som är bror till sigge eklund, bägge söner till klas eklund. i gymnasiet hade vi en ekonomibok skriven av honom, och när jag började intressera mig för bloggar gick det upp för mig att sigge eklund var hans son. och så nu idag då fick den andra brodern en pusselbit i mig.


keane – somewhere only we know på högsta volym just nu (igen). väldigt bra låt alla kategorier, enligt mig.


jag saknar.

Inga kommentarer: