lördag, oktober 8

kylling och oxsvans.

(kyckling=kylling på danska)

vi var och handlade imorse, och sen blev det en tur till bibblan och lite handling igen. kände mig inte trött alls men sen la jag mig och läste lite och kände rätt snabbt tröttheten komma krypande, la mig på J istället och sårjade vi kolla på ett lyxfällan innan jag somnade. gillar att göra så när jag känner för att sova lite, blunda och halvslumra och somna till samtidigt som jag lyssnar och kollar på nåt halvintressant.

har också bestämt och beställt födelsedagspresenter till två personer jag ska på 30års-fest hos om ett tag, känns skönt eftersom jag funderat fram och tillbaka ett tag. lagade en variant på dragonkyckling ikväll: la spenat underst i en form och sen kycklingfilé vikt dubbel om philadelfiaost med vårlök/svartpeppar och chorizosalami. hällde sen på en blandning av grädde, creme fraiche vitt vin, scharlottenlök och senap, soja, mer senap och färsk dragon. champinjoner över alltihopa och in i ugnen. blev gott. vi hittade även oxsvans imorse på ica kvantum i liljeholmen som J ska laga soppa på. spännande, för jag har bara ätit campbells på burk för länge länge sen, men jag minns den mustiga smaken.

strax blir det hur många lingon finns det i världen? eller änglagård 3. vi ska börja kolla nån och annars byta, men jag tror jag kommer gilla lingonfrågan :-)

uppdatering 21:09: blev berättelsen om pär johanssons glada hudik-teatern, dvs hur många lingon...? och den föll mig i smaken. fin historia. eller eg är det ju inget påhitt utan verklighet.

Inga kommentarer: