onsdag, oktober 12

tillbaka till kaffe med skummat vitt och hål i kinden.


jobbar hemifrån idag, praktiskt när det funkar. sitta osminkad i mjukisbyxor och med smutsigt hår :-) paus innhållande en liten solig runda utomhus (kan man iofs göra på jobbet också). passade på att ta en bild på min dator med jobbdatorn som ju har webcam. min, som är en 15tums, känns jättestor nu när jag suttit med jobbdatorn som är typ 10 och mkt tunnare och lättare, såklart bättre om man ska frakta men skulle min gå sönder nu skulle jag nog inte köpa mindre än 15 tum för jag trivs med den skärm- och tangentbordsstorleken, möjligen kanske lite mindre.

igår kom en kaffemaskin till jobbet, hade funnits en innan jag började men sen upptäcktes det ju att det fanns bly i kaffet (och att källan var apparaten) och då drogs den in, men nu har den, eller en annan, vet inte var den förra var ifrån, men denna är ifrån selecta, kommit tillbaka. provade bara en variant igår och det smakade inget vidare men fler kommer det bli. jag som eg inte gillar kaffe tycker ju oftast om dessa automaters olika varianter med vitt som mjölksurrogatet heter :-) mer än vanligt bryggkaffe med mjölk.

en cool grej jag såg igår i ett avsnitt av sjukhuset på tv3 (play) igår var en kirurg som lagade ett hål i kinden på en kvinna orsakat av en tumör där. han tog ny muskelvävnad från hennes bröstmuskel och hyvlade sen tunn hud från låret och lagade hålet. fantastiskt, tycker jag. den tunna hudremsan från låret körde han genom en speciell maskin så att den liksom blev räfflad, har för mig att jag sett förut att man gör så vid hudtransplantationer, kanske för att den lättare ska växa fast och få blodtillförsel.

3 kommentarer:

Maria sa...

Vad välstädat ni har! Det var lång tid för att få ny kaffeapparat på plats. Trodde det var ordnat för länge sen.

Lina sa...

nu ser du ju inte hela rummet :-) inte så mkt golv (förstår inte var allt damm kommer ifrån) och inte att jag flyttat undan en bok och en skjorta som annars skulle synts :-) men det är iofs sant att jag inte har så mkt saker liggandes framme ;-)

Maria sa...

Och det är just det undanplockade jag avundas. Hopplöst här:)