söndag, oktober 16

umgänge som ger energi.

i fredags träffade jag min vän maria med yngsta dottern (på tre månader som var i min famn långa stunder - mysigt och en speciell känsla) i liljeholmen. vi satt på o'learys (minusbetyg till dem dock för att de gav fel besked om var vi kunde beställa a la carte vilket försenade vår beställning avsevärt och gjorde att vi fick byta våning och när vi kom tillbaka ned till samma tjej som lett oss fel bad hon inte ens om ursäkt för det extra trassel och tidsförlust hon orsakat) och pratade och åt. så skönt när man får förståelse, känner att man kan berätta hur man känner och tycker om olika saker utan att bli dömd eller få oombedda råd.

igår prommis med mamma&pappa och niklas t&r skanskvarn (äve
n minus till detta ställe pga miniutbudet på mat-och fikasidan, var mkt bättre förut). sen gick vi till ica kvantum i liljeholmen där jag sett att de hade kalvlägg till osso buco. dock fanns bara en förpackning kvar men då ringde vi till butiken i solna centrum där de också hade en kvar som vi la undan, och hämtade på vägen hem till mamma&pappa. mkt meck för dessa relativt dyra skivor kött (antagligen pga mindre volymer) och så gott blev det inte heller. men nu har jag provat både hemlagad oxsvanssoppa och osso buco (som jag aldrig ätit tidigare) som jag tänkt så länge, så nu vet jag iaf :-) själva såsen blev god i båda dessa rätter och kalvläggen var mörare och mindre trådiga än oxsvansköttet iaf. vi träffades halv tolv och jag åkte inte från kista förrän halv nio och dagen gick så fort, som vanligt iofs i gott sällskap, men ändå.

har suttit i soffan sen frukost och kollat bloggar och sett på drömmen om ett barn från i torsdags
men nu ska jag snart bege mig ut lite. J ska antagligen till sina föräldrar. planerar också middagsvila idag :-)

Inga kommentarer: