onsdag, april 20

en dag går så fort.

cyklade in till stan igår också för att låna del 2 i bodströms lättlästa deckarserie (som jag så fastnat för). även del 3 fanns så jag tog den med, trots att båda var inbundna men jag cyklar ju nu så bok kommer oftast inte följa med i väskan ändå. sen sattte jag mig i solen i kungsan och läste ett tag. såg även bugaboos dubbelvagn för första gången irl :-) och spottade en fotograf jag beundrar och vars blogg jag läser ibland. kul att se en person irl som man bara läst på internet.

planen för idag var att träffa en kompis med dotter och ta en prommis här i krokarna men dottern var lite sjuk så det blev en hemmadag istället. gick först till liljeholmen och handlade massa och sen blev det läsning och datoriserande. solen har hittat fram även idag trots att det inte såg ut så imorse så nu ska jag ut en liten tur igen innan jag fortsätter med idealisten. och
ikväll är det ju final i sveriges mästerkock. kul att det är två så unga tjejer kvar. mina sympatier ligger hos louise.

2 kommentarer:

Maria sa...

Skum dag här. Helhängigt fram till kvart i elva, sen bättre fart. Ibland ser man inte på barn på ett vuxet sätt, de kan också behöva vila sig i form liksom. Hoppas på att det vänt:)
Jag läste precis i senaste Mama att dubbelbuggan skulle komma först i höst?!
Själv tycker jag det är svårt vem man ska heja på. Jenny så imponerande men Louise lite mer återhållsam och diplomatisk på ett positivt sätt och verkar laga riktigt bra mat. Ska du köpa boken som kommer?

Lina sa...

ja, tror inte heller den finns att beställa i sverige, så det var säkert nån som tagit in den utomlands ifrån kanske eller nån som fått den för att testa.

båda är väl värdiga vinnare matlagningsmässigt sett, gillar bara mer hur louise är (framställs). kommer nog inte köpa boken. kollar nästan aldrig i de kokböcker jag har, utan mer på internet och i tidningar.