onsdag, april 13

the who valley och lite barnvagnar.



både igår och idag har jag mest tagit det lungt: vilat, läst och sovit på sängen (som är skönare än soffan) och det har varit jätteskönt.

ungefär två veckor sen vi kom hem från spanien (fotona är från flygresan hem, taget över alperna, jag tycker det är så maffigt) och nu åker vi till vemdalsskalet med J:s familj. rakt motsatt håll. de har hyrt en likadan lägenhet vi hyrde julen 2007 fast nu bara en weekend. jag kommer inte åka skidor denna gång heller, blir ju bara två dagar när man räknar bort de två resdagarna så jag kommer då rakt inte ha några problem med sysselsättning :-) promenader (i sol hoppas jag), matlagning (lite kul att laga gott åt andra när man tycker man är bäst bland de närvarande :-)) och lite surfande då jag tar med datorn och hoppas att internetanslutningen funkar.

jag undrar varför just holländarna är duktiga på barnvagnar, inte självklart bara gällande funktion och kvalité utan kanske lika mycket marknadsföring. gillar introt på joolz hemsida. verkar vara en vagn på uppgång i sverige, liknar bugaboo men både handtagshöjden och sittdelen är högre. ebba von sydow har en sån och hannah graaf karyd säljer sådana i sverige. den här videon som visar (tyska) teutonias nya vagn gillar jag också. trodde dock deras vagnar var billigare (läste att nypris på denna var 8000). hovet fick en specieldesignad brio-vagn när victoria föddes. jag undrar hur det blir när victoria och daniel får barn. säkert kommer de ha flera vagnar, men seden säger väl att de borde köra svenskt och då måste de väl ha antingen en brio eller en emmaljunga som får synas i offentliga sammanhang.

Inga kommentarer: