måndag, april 4

a person who asks a question might be a fool for five minutes, but a person who doesn't ask, is a fool forever.

skönt att höra för en som ställer mycket frågor :-)

både J och jag är hemma idag. J är förkyld och har ont i huvudet och feber, säger han iaf, han har delvis legat i sängen med en kall våt strumpa över pannan :-) jag känner mig också lite risig, början till förkylning och ont i huvudet. efter frukost låg vi i sängen och började lyssna på en ljudbok, andra sidan solen av maria ernestam, fast jag slumrade till och missade typ hälften. var ändå ingen höjdare.

nu i april är jag mellan jobb. börjar på ett nytt första maj och slutade på mitt gamla förra veckan, även om jag ska tillbaka och städa lite och ev. också jobba lite på timme åt en annan professor som vill ha hjälp. först hade jag tänkt att det skulle vara skönt att vara ledig, om man nu kan kalla det för det även när man inte får lön, hela april men nu funderar jag på att jobba lite ändå...

2 kommentarer:

Maria sa...

Du får komma och luncha med mig någon dag så får du en liten utflykt:)
Känner själv lite i halsen och junioren i familjen är småsnorig. Men våren är på väg! Passa på att njut av att vara lite ledig. Huvudsaken är ju att man vet att man har ett jobb att komma till, då kan man absolut se sig som ledig även om man inte får betalt:) tycker jag.

Lina sa...

tänker också att jag verkligen ska försöka njuta av ledigheten, även om jag idag mejlade och sa okej till tim-jobbet, men det verkar röra sig om 1-2 veckor totalt, fast jag kan bestämma vilka dagar själv, så jag tror det blir bra.