tisdag, april 26

försök inte göra om varandra. och glöm inte det viktigaste ordet. förlåt.

blev ännu en cykelutflykt igår, till zetas i segeltorp/kungens kurva. inte för att vi skulle köpa växter utan mest för att det är roligare när man har nåt mål och så har de ju gott fika där också :-) igår var nog varmaste dagen hittills, tror jag, men idag blev det kallare, speciellt på eftermiddagen. jag vänjer mig så fort vid solen att jag efter ett par dagar tycker att det varit varmt jättelänge när bakslaget kommer (som det ju oftast gör, på våren alltid och ofta även sommartid).

läste en intervju med louise hoffsten (i svensk damtidning) idag och fastnade för följande:
vi firade mina föräldrars guldbröllopsdag, och jag frågade pappa hur han och mamma hade lyckats hålla ihop i 50 år. han var tyst en stund och sedan sa han att man måste kunna acceptera och låta den andra vara som den är men att det viktigaste ordet är "förlåt", att kunna förlåta och att kunna ta emot förlåtelse. (det fetstilta är min markering.)

har iofs läst liknande tidigare. minns inte vem det var som sa det då. stod också att man ska göra saker på varsitt håll. tror jag också är viktigt. och kommunicera*3. inte ta för givet att den andra alltid vill samma som en själv. ta reda på när den andra ger. och när du tar.

Inga kommentarer: