måndag, april 18

hemma i stockholm och våren.

har varit ett par slappa avkopplande dagar i vemdalen ungefär som de tre dagar jag var hemma innan vi åkte; promenader varvat med umgänge och vila. avslutade med korvgrillning och stockholmsspel i lördags kväll och det var riktigt kul; jag och erica vann som oftast :-)

sverige-premiär (invigde dem ju i spanien) för mina nya solisar idag efter att jag varit på ög
onbottenfotografering på s:t erik. får ju pupillvidgande droppar så efteråt är man rätt ljuskänslig. har inget sl-kort nu så jag tog cykeln och det var skönt. brukar alltid gå smidigt där men i år stötte jag på patrull: först fanns jag inte inbokad trots att jag fått kallelse men det löste dem iaf. när jag fått droppar sa sköterskan att jag kunde gå iväg och komma tillbaka om ca 20 minuter och det är ungefär så länge man brukar få vänta på att bli fotograferad men idag fick jag vänta en och en halv timme! pratade med en annan kvinna där som heller aldrig hade varit med om så lång väntan. men men, nu är det överstökad för i år iaf.

nu har vi ätit och ska ut i solen...bilden nedan en av flera jag tog imorse på m&m-kulor. tycker de kan symbolisera och illustrera så mycket: tärningar (slump, tillfällighet i livet; man får/tar n
åt, förlorar/slänger nåt), pärlor och så här års: påskägg :-)


länk till best of me med daniel powter som vi hörde på radion på vägen hem från vemdalen.

Inga kommentarer: