onsdag, april 6

grönsaker är sånt som barn använder för att balansera tallriken till och från middagsbordet :-)

(inget jag håller med om, men roligt uttryckt.)

vantfritt för mig sen ett par dagar tillbaka och på hemvägen sista biten idag även jackfritt. nu är värmen verkligen här! även om det säkert kommer bakslag, speciellt valborg brukar vara kallt.


vaknat tidigt senaste tiden, halv sex-sex, tror det är ljuset. inte så att jag är trött-men-inte-kan-somna-om utan typ pigg, bara, men mer kvällstrött igen istället. jobbat heldag både igår och idag men det känns helt okej. imorse slog det mig när jag gick att jag inte ens skulle velat vara hemma, och det är ju bra betyg.

vi kollade på huset fullt av hundar igår och jag tyckte familjen som skulle välja en av sex hundar var så söt och golden retrievern-hunden bissi var ju bara så fin och tillgiven. blev så emotionellt för mig att jag fick tårar i ögonen.

i helgen såg vi också ett tv-program om manater. har aldrig förr hört talas om det djuret, men det var så coolt på nåt sätt; storleken, sävligheten och snällheten (verkade så) :-)

nu snart sveriges mästerkock, såklart. ska bli kul att se de laga mat till sina respektive/nån som står dem nära.

2 kommentarer:

Maria sa...

Och jag sitter och väntar på att klockan ska bli nio så sveriges mästerkock släpps på nätet, någon som inte ville somna, 1 och en halv timmes nattning ikväll.

Lina sa...

otur att inte kvällens önskan föll in då...