lördag, april 2

blåsigt&råkallt öppet hus på arlanda & onödigt vetande.


























1. så här såg det ut när jag tittade in i hålet där landningsstället kommer ut ifrån. 2. visste inte att det behövdes så många bultar på ett flygplan. dessa satt på dc-3:an fritjof viking. fick mig att tänka på dana viking, planet som fick nödlanda utanför gottröra 1991 och som jag
hittade av en slump på landet för flera år sen. ett lustigt fordon visade sig vara ett halkbekämpningsfordon som släppte ut nån ättikslösning med myrsyra istället för salt, det fick inte användas för det skadar tydligen planen. ja
g frågade varför man inte kunde använda deras metod på vägarna men det var enligt han som berättade för dyrt och kunde skada bilar.

















är nöjd med dessa kort på niklas och pappa. gillar det där lite allvarliga, frånvarande fast samtidigt direkta.

jag är fascinerad av flygplan. båtar också, för den delen. att de fungerar. så många frågor poppar upp i mig. man väger bagage men ej passagerare och inte heller hela planet. ponera att alla passagerare i ett plan vägde 125 kg, är inte detta viktigt att ta med i beräkningen? igår diskuterade jag och J skottsäkra glas. fönster och bilar. jag hade läst om ett inbrott i kungabostaden (också i kvinnan utan egenskaper, för övrigt mycket bra och läsvärd) och funderade på detta. onödigt vetande, enligt vissa men återigen poppar nyfikenhetens frågor upp i mig. vad kostade det att byta ut alla fönster i haga slott? gör man en bil skott- och bombsäker efter leverans? kostnad? det är tur att J kan svara på en del av alla mina frågor iaf :-)

Inga kommentarer: